رویترز گزارش داد که فروش توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در سال 2021 به 25 میلیارد دلار رسید، این حجم را با 94.9 میلیون دلار در سال 2020 مقایسه کنید تا متوجه استقبال فزاینده از این نوع توکن ها بشید. با ادامۀ رشد بازار NFT، شاهد هجوم پروژه‌های بیشتری هم خواهیم بود. با این حال، بیشتر این پروژه‌ها پس از راه‌اندازی از بین می‌روند، در حالی که تعداد انگشت شماری از آن‌ها پیشرفت می‌کنند و میلیون‌ها دلار درآمد برای سازندگان و گردآورندگان سود میسازند.

نمونۀ بارز مورد دوم، پروژه Hypebears NFT است که چند هفته پیش یعنی دوم فوریه ۲۰۲۲ راه اندازی شد و تاکنون ۴۰ میلیون دلار فروش داشته است. بیش از 300000 کلکسیونر NFT این پروژه را پذیرفته اند. قیمت هر یک از دارایی ها 0.4 اتریوم است.

مروری بر Hypebears NFT

Hypebears NFT دارای ۱۰ هزار آواتار استاتیک و متحرک سه بعدی خرس‌ها است که توسط ارنست سیو ساخته شده‌اند. بعضی از خریدارهای مشهور عبارتند از: الکساندر آرنو، که در حال حاضر به عنوان معاون اجرایی محصولات و ارتباطات در Tiffany & Co است و دیگری استیو آئوکی که یک دی جی در ایالات متحده است.

به گفتۀ ارنست سیو، Hyperbears نه تنها یک پروژه هنری خواهد بود، بلکه می خواهد آن را به یک باشگاه اجتماعی خودپایدار بسازد. هدف این است که اطمینان حاصل شود که پروژه یک ارزش بلند مدت برای همۀ دارندگان ایجاد  می کند. در بیانیۀ مطبوعاتی، ارنست همچنین فاش کرد که این پروژه شبیه هیچ پروژه دیگری نیست و این حرکت واقعی و بی حد و حصر است.

با داشتن یک Hypebear NFT، دسترسی نامحدودی به یک باشگاه اجتماعی انحصاری با مزایای مختلف، مانند برنامه های کاربردی دنیای واقعی و لیست های سفید در پروژه های همکاری، خواهید داشت. به گفتۀ بنیانگذار، موفقیت اخیر تنها آغاز چیزهای بزرگ آینده است.

رمزارز دولتی آینده

از آنجایی که Hypebears با حجم فروش خود در طی فقط چند هفته موجی را ایجاد کرد، تیم در حال حاضر روی راه اندازی یک توکن دولتی با نام ($HYPEB) است. با استفاده از این توکن، Hypebears می‌تواند سطح نوآوری را در صنعت NFT افزایش دهد و همچنین به تأثیرگذاری بر نحوۀ تعامل دارندگان این دارایی کمک کند.

به عنوان یک دارندۀ توکن، به شما اجازه داده می شود در بحث های اکوسیستم شرکت کنید و نظرهای خود را در مورد آیندۀ پروژه به اشتراک بگذارید. همچنین، می توانید برای کسب درآمد غیرفعال، توکن $HYPEB را به اشتراک بگذارید.

نیمی از حق امتیاز پروژه برای صندوق HYPEBank NFT در نظر گرفته شده است. این وجوه برای ایمن سازی سایر NFT های قابل توجه مانند Doodles، MAYC و WEBB3 استفاده خواهد شد. 

تمام دارندگان Hypebear که توکن $HYPEB را به اشتراک گذاشته اند، مجاز به خرید این دارایی های محبوب خواهند بود. تا مارس/آوریل 2022، به همه دارندگان Hypebear این فرصت داده می شود تا کالاهای با نسخۀ محدود را به مجموعۀ خود اضافه کنند.

آیندۀ Hyperbears

Hypebears در مسیر موفقیت های خود استراحت نمی کند زیرا این تیم در حال حاضر برای همکاری با برندهای صنعت مُد کار می کند. اگرچه هنوز در مراحل اولیه است ولی همکاری ها و مشارکت های برند در حال حاضر وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که NFT های Hypebear فقط در مورد هنرهای دیجیتال نیست. هدف آنها گسترش مُد، فناوری و اسباب بازی هاست.

نتیجه

با بنیان‌گذار مبتکر و آینده‌نگر مانند  Ernest Siow ارنست سیو ، Hyperbear NFTs بدون شک در حال ارتقای کل فضای NFT است. با شروع مشارکت ها و همکاری ها، ممکن است شاهد افزایش نجومی در ارزش دارایی های این حوزه باشیم.

ترجمه و ویرایش: اقتصاد سبز